1 Eylül 2015 Salı
Daha iyi bir lider olmak için bugünden yapmaya başlamanız gereken 10 şey
Bazıları liderliğin doğuştan gelen bir yetenek olduğunu düşünürken bazıları ise sonradan çalışılarak da elde edilebileceği kanısında. Hangisine inanıyorsanız inanın yeteneklerinizin geliştirilebilirsiniz. Yeteneklerinizi geliştirmenize yardımcı olacak ve sizi daha iyi bir lider yapacak 10 şeyi konuşalım isterseniz.
Pozitif bir rol model olun
Bir lider olarak hal ve hareketleriniz bir iş yeri için uygun tonda olmalıdır. Olmamasını istediğiniz davranışları engellemek de kazanılmasını istediğiniz hareketler de sizin elinizde. Bunları çalışanlarınızı özendirerek yapmalısınız.
Alçakgönüllü olun
Takımınızla güzel şeylere imza attığınıza onlara da kredi vermeyi bilmelisiniz. Aynı zamanda bir hata yaptığınızda o hatayı kabul edecek kadar da mütevazi olmalısınız. Bir soruna çözüm üretemiyorsanız bunu nazikçe dile getirmelisiniz. Bu tür davranışlar insani yönünüzü açığa çıkarır ve çalışanlarınız tarafından daha çok saygı duyulacak bir pozisyona girmenizi sağlar.
Etkili iletişim kurun
Çalışanlarınızın sorunlar ve çözüm önerileri üzerine sizinle rahatça konuşabilmesini sağlayın. Gözlemci yanınızı ortaya koyun. Onlara dikkatinizi verin, dinleyin ve onlarla göz teması kurun. Çalışanlarınızdan beklentileriniz olduğunu gösterin. Yanlış anlaşılmalar olduğu zaman hemen müdahale edip düzeltin.
Bir akıl hocası, kılavuz edinin
Kendine güveni tam olan bir lider her zaman kendinden daha deneyimli ve bilgili birilerinin farkındadır. Okuldan bir arkadaşınız veya hocanız sizin çalışanlarınıza ara sıra kendi deneyimlerini veya görüşlerini sohbet eşliğinde aktardığında siz zayıf bir lider konumuna düşmeyeceksiniz aksine daha deneyimli birinden öneriler alan iyi bir lider olacaksınız.
Yaratıcılığı kamçılayın
Çalışanlarınızın sahip oldukları fikirleri size anlatmasına izin verin. Onları fikirlerini bir üst seviyeye taşımaları konusunda kamçılayın. Bu şekilde çalışanlarınızın daha verimli ve yaratıcı şeyler ortaya çıkarmasını sağlamış olursunuz.
Takımını tanı, bil
Takımınız hakkında var olan şeyleri bilin. Aileleri hakkında sorular sorun, nelerden hoşlandıklarını öğrenin. Kibar bir şekilde hayatlarının nasıl gittiğini sorun. Bu bilgileri unutmamak için not edinin ve ara sıra toplantıların başında veya bitiminde bunlar hakkında bazı sorular sorun. Böylece çalışanlarınızın kendileri ile ilgilendiğinizi farketmelerini sağlayın ve başka şirketlere transfer olma gibi bir fikir oluşmasını önleyin.
Pozitif düşünün
Her şey düzgün gittiğinde pozitif düşünmek kolaydır. Önemli olan işler kötü gittiğinde var olan özgüvenin devam etmesidir. İyi bir lider kötü zamanlarda da güveni elden düşürmez ve çalışanlarını cesaretlendirir. Unutmayın ki pozitif düşünme, cesaret ve hareket elden ele dolaşan davranışlardır.
Kendiniz olun
Her liderin insanlar ile uğraşma konusunda kendine has yöntemleri vardır. Danışmanınız veya akıl hocanızla güçlü yönleriniz ve zayıf noktalarınız hakkında konuşun. Zayıf noktalarınızı ortadan kaldırmak ve güçlü yönlerinizi daha da geliştirmek için çeşitli yöntemler deneyin. Çalışanlarınızdan gelen dönütleri gözardı etmeden dikkate alın. Kendiniz ile ilgili küçük bilgiler verin ve işin konuşulmadığı happy hour ayarlayın.
Sizden önceki liderleri “çalışın”
Daha önce sizin yerinizde olan lideri araştırın. Nerelerde hata yaptıklarını ve düşme sebeplerine bakın. Hangi konularda başarı elde ettiklerini ve takdir edildiklerini de iyi bilin. Yapılan sık hataları görün ve o konuda kendinize çözümler üretin. Liderlik tarzınız diğerlerininki gibi olmak zorunda değil. Aslında hiçkimseninki gibi de olmak zorunda değil. İşin özü kendi tarzınızı yaratıp onu geliştirmekte yatar.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder